ale cui vise le visam?

Procedura de daune la CASCO

La Uniqa ți se vor cere următoarele pentru deschiderea dosarului de daune CASCO, în cazul unui accident cu proces-verbal de la poliție:

- original: Procesul-verbal cu semnatura SI stampila politiei
- copie: Avizul de reparatie cu semnatura SI stampila politiei
- copie carte de identitate
- copie permis de conducere
- copie talon auto
- copie polita de asigurare
- declaratia ta sau a persoanei care conducea, la sediul lor, cum ca avariile sunt produse in accident. Fiti minimalisti, nu dati detalii inutile de care s-ar putea lega pentru eventuala respingere a platii.

Trebuie să vi se deschidă un dosar (rețineți numărul și data) și să primiți o copie a constatării inspectorului (care, în primă instanță, ca și Avizul de reparație, cuprinde doar elementele exterioare).

Ulterior vi se recomandă un service-partener (e bine să cereți să-l alegeți dintr-o listă). Puteți să alegeți să vă duceți la un alt service, dar asta va îngreuna sensibil procesul.

Faceți copie după fișa de constatare, pentru că o veți depune la service (e bine să vă rămână și dvs. o dovadă).

Odată ajunși la service ei vă vor face o fișă de client. Apoi vor prelua constatarea inspectorului, așteptând să vă fie deschis un dosar în Audatex (programul cu care lucrează Uniqa). În momentul deschiderii dosarului, service-ul trimite un deviz de evaluare a costurilor către asigurator, la care trebuie să primească acceptul (poate să dureze o săptămână sau mai mult).

Dacă acceptul întârzie să vină sunați la service și la asigurator, ca să vă dumiriți unde e problema. Nu vă jenați să insistați, dar fiți politicoși. Dacă se întâmplă să vă sune spunându-vă că vă refuză plata (parțial sau total) puneți-le în vedere că vă veți adresa Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor și chiar faceți acest lucru aici, dacă tot nu se rezolvă (nu așteptați înștiințarea prin poștă, pentru că veți primi niște generalități). Concluzia celor de la CSA poate ulterior reprezenta probă în instanță, dacă va fi cazul să deschideți proces.

Să luăm însă cazul firesc în care acceptul vine la termen, atunci va trebui să duceți mașina în service. Dacă mașina are daune serioase, ei vor trebui să facă o reconstatare la piesele din interior, și un nou deviz care va trebui iar acceptat și de asigurator. Puteți opta pentru a lăsa în acest punct mașina în service, sau a merge doar pentru recostatare și a o scoate din nou, până când inspectorul de daună acceptă plata.

După toată această procedură mașina poate fi reparată. Trebuie să primiți de la service o fișă de preluare, având notată întocmai condiția mașinii și componentele ei. Reparația durează săptămâni sau chiar luni, așa că e bine să vă informați periodic de stadiul în care se află.

Atenție, după reparare, dacă suma de plată e mai mare decât valoarea poliței, e foarte posibil ca asiguratorul să o rețină pe aceasta din urmă din contravaloarea reparației, caz în care veți plăti diferența la service (de exemplu, dacă v-au rămas 2 rate până la finalul poliței care e valabilă 1 an, veți plăti contravaloarea ratelor către service - căruia i-a fost reținută suma respectivă de pe acceptul de plată final - polița dvs. rămânând valabilă în continuare și nefiind nevoie să replătiți ratele respective, păstrați însă factura). La ridicarea mașinii e nevoie să mai completați o serie întreagă de formulare, așa că nu vă grăbiți și verificați cu atenție dacă reparațiile și starea mașinii sunt corespunzătoare.
Un produs Blogger.